Sunday, November 22, 2009

Ingat pesan Mama!

Hari ni adalah hari yg sedih & pedih bagi aku
Seharian aku menangis tanpa henti
Tak penah aku nangis seteruk ni
Smpai sakit mata aku ni akibat terlampau byk nangis
Nak lelap mata pun tak boleh.

Rasa sedih itu aku cuba divert kan dgn menonton Spontan & Prison Break
Fikiran aku jd tenang sekejap bila terhibur melihat cerita2 ini
Tp kesdihan melanda kembali apabila aku naik ke bilik
Aku dapati ade 3 new msg masuk dlm hp aku
Semuanya dtg dr mak aku

Mama berpesan
"Meera, Malia dan Marni kena sayang each other, maafkan satu sama lain, kena bertegur sapa, tolak ansur and care for each other. Semuanya dari rahim yg sama. Mama hari2 doakn anak2 mama kebaikan dan perlindungan dari Allah."

"Sbg Adik beradik kena duduk baik2 sebab jauh dari mama. Silap sikit jgn ambil hati. Kita pangkat adik kena beralah dan tegur yg tua and pls buat demi mama, kalo tak mama sedih"

Air mata aku jatuh tanpa disedari
Pesanan mama itu membuatkan aku rasa insaf & sedar
Aku dah menyusahkan mak aku dgn masalah yg kecik
Dia yg berada jauh pasti risau dgn keadaan aku skrg
Aku tak patut buat camtuh.......
Tp kalo aku tak bertindak mcm ni
Mama tak kan tahu hal sebenarnya.

Aku turutkan pesanan dr mama
Aku msg akak2 aku
Aku luahkan apa yang aku rasa
Aku mohon maaf kpd mereka.

To kak we & kak cik:-
Meera mintak maaf.
Mayb u guys think that i'm acting like a child little bit.
Tp tak kesah laa nk ckp per.
But the thing is, I want u to know
Meera buat camni sbb I LOVE both of you. You r my sisters.
We are no different. Mama & papa have raised us up to be a good people
Teguran Meera ni utk kebaikan kita bersama.
Supaya kita jd lagi rapat & sayang each other

Ya Allah, hari ini kau uji aku dgn bermain emosiku
Aku hambamu yg lemah ya Allah
Yg mudah terguris & mudah percaya dgn tipu daya syaitan
Ampunilah dosa hambamu ini
Berilah ketenangan & kekuatan dlm hidup aku ini
Jgnlah kau pecahbelahkn hubungan adik beradik kami ini...ya Allah
Kekalkan kami sebagai adik beradik yg sayang antara satu sama lain
Moga dijauhkan dari segala pertelingkahan dan
Moga kami sentiasa diberi petunjuk & berada di bwh lembayung rahmatMu
ameeenn.....

Semoga hari esok lebih baik dari hari ini
Aku harus mulakan hidup aku yg baru
Esok aku kena ceriakan hari aku
Aku tidak mahu kesedihan bermaharajalela lg.

2 comments:

zara said...

meera....aku pon slalu gado ngan adik2 aku tau..biasala rasa camtu.. but things will get better beb..its ok k???

MeEr@_+Hr said...

well thanks zara! aku dah ok dah! smlm jer aku terlebih emo skit.ngeh22...mayb sbb post ortho exam associated with cyclical hormonal imbalance!!