Sunday, December 27, 2009

'BerCUTI + BerGP'

Haiiloo blog! Dah lama tak update ko!
dah berhabuk dah yerr..
Sorilaa, lately ni aku busy + malas + penat, so x sempat nk blogging
Ermm nmpknyer byk mende aku dah missed
Antara yg aku igt??;- Tahun baru Islam 1431 hijrah, service duty kat KK Bangi, ulang alik KAJANG<=> BANGI <=> PUTRA (fewww penatt siot!)
So, rasenya lom terlmbt nk wish
'SALAM MAAL HIJRAH' utk semua umat islam
moga hijrah kali ini memberi lebih sinar kpd erti kehidupan kita

Ok enough about the past
Skrg ni psl yg present ni!
Teka aku kat mane skrg??? ahaaa
Aku skrg ni tgh bercuti dgn heavennyer kat KELATE
yupss my hometown! (negeri cik siti wan kembang)
tp malangnya tempoh bercuti tuh dah nak tammat!
esok kena balik putra! flight pagi lak tuh (uweekkk..x moh2!)
papepun aku puas hati ngn cuti ni
sbb cuti aku ni bukn sia2
AKU sebenarnye bercuti smbil berGP??
huhhh! walaupun byk dugaan yg dialami utk berGP ni
namun akhirnya segala problems selesai gakss
tp part ngn dr Aziz n Azizah tuh lomm lagi
HEHE

BESSSTT glerrr3......GP attachment akuu!!!!
'KLINIK ZIAD' di Melor (kasi promote skit)
ya itulah tempat aku mengattachedkan diri ku
tempat dimana aku belajar byk benda
tempat aku belajar bahasa/dialek kelate yg baru eg; 'MEDU'? SAKIT URAT? menJAWI??
tempat aku practise communication skills ku
tempat aku dilatih dan dilayan sebagai seorang Doctor
m'clerk pt, examine, do the procedure and give treatment
Disini aku berpeluang m'handle medical check up students, guna ultrasound, buat I&D procedure & needle aspiration (cuma sunat org jer tak diallowed)
Disini juga aku kenal erti penat bekerja sbg seorg GP yg commited merawat pesakitnya
Disini aku temui pelbagai perihal laku manusia & penyakitnya
Antaranya:
- STROKE
- ASCITES
- OEDEMA
- COPD
- CENTIPEDE BITE
- THYROID GOITER
- BREAST LUMP
- DM (berlambak! utk negeri manis ni!)
- common cold ( sgt laa common)


Terima kasih bykk2 pd Dr Ziad Azhari!
thanks for the wonderful experience a.k.a teaching, advices, stories
tenkiu gaks to akak2 staff kat situ
Kak Za, Kak Ti, Kak Ya Sar, Kak Ya Chik
toceii2!! syukran! arigato! i'm gonna missed u guyss...
insya-allah cuti nanti sy dtg kaco lagi! hehe

2 comments:

beyl said...

wow...byknye procedure dapat bwat...kat GP aku uh die tak bape nak kasik kitorg usik patient die sgt...usha2 je..eventho GP uh makcik pait je...huk9

MeEr@_+Hr said...

hukhuk2...kecik ati pait dgr kang! alhamdulillah laa GP ak ni baek gler3!!!. Semua mende nak kasi ak wat.Tp ak kesian jgk laa kat pt. takot2 laa kang ade yg merana buatan tgn ak yg x berapa professional lg ni! papehal pun ak enjoy laa sbb jumpe variety cases bkn takat common cold jeww!

nasihat ak kat kwn2 nk wat GP posting nanti. carilah klinik kat kampung2! byk kes menarik leh jumpe! huhu