Monday, December 7, 2009

What a day!

feeeewwwwww [ mengeluh]
hari ini aku penat, penat dan penat!
first day percepting in the mornin kat KK dengkil
followed by TBL presentation kul 2pm
x sempat lunch pun!...:(

i'm was the one who start percepting first
yg lain observe dulu
so i got a GDM mom with multiple complaints
~ persistent rhinorrhea, pruritus & whitish vaginal d/c~
[ngn ilmu yg kosong kat otak?
korg bygkan camner aku clerk die??]

Ya Allah, malu gila aku kat pt tuhhh..
cam bongok jeww aku td!!
sgt laa blurr...tatau nk tnya per
bila Dr norlehan ckp 'u don't need to ask about so and so...'
'its already in the book...'
lagi laa aku tatau nk tnyer perr??
blurr yg seAMATnyer??

alkisah TBL plak
abis percepting, trus g RC putra
kena edit balik TBL aku wat
dah satu hal plak
weekend lpas aku mmg tak tenang hati igtkn TBL ni
[tp sempat gk g shopping sambil2 tuh]
topic that need to be cover sgt byk!!!
mana boleh nk compress dlm 1 TBL jew!
so nak tak nak kena laa buat jugak kan?

after all
aku tanya diri aku balik
inikah life as medic student??
asyik2 kena kritik??, selalu bz sokmo!
bila laa nk jd perfect ni???
bila laa nk boleh relax ni???

jwpnnya....

TAKE HOME MSG utk aku hari ni;-
  • u really need to study gurl! STUDY 3x [byk mende ko tatau ni!]
  • study the pink book before u start percepting! IMPORTANT!!!
  • ask adequately, dont spend to much time
  • u have to have an analytical thinking
  • sometime u have the knowledge but u dunno how to manipulate it!
  • 'the eye cannot see what the mind does not know'
  • be prepared for any possibility
p/s: cikgu saya baca blog saya! aiyoo cam mane ni???

3 comments:

Anonymous said...

salam..
nampak macam agak tension dengan study..teruskan perjuangan anda,ingat,kain sutera yang mahal dan bernilai itu hanyalah dari seekor ulat sahaja asalnya.
apa kata,saya rekemen kan kat awk,cari satu buku.maybe boleh relize tension sikit or sambil study boleh relax and tenangkan minda awk.
awk cari buku "Kisah Cinta dalam al quran"mengenal cinta..meraih Allah..penulis dia misbah em majidy,penerbit dia anbakri publika.
mesti awk akan rasa tenang wlpun tension2 ker.ketenangan itu adalah kebahagian sebenarnya :)
-MAFM-

beyl said...

WELL3...that's fam med for u love...lg byk dr internal med...igtkan dlu IM da ckup byk da.but then,actually senang je if u remember d end in mind-->to refer or not..hak9..sbb in d end, bukan byk sgt treatment kt bole bg kat KK uh melainkan advice...huk9

MeEr@_+Hr said...

to MAFM ; adalah menjadi lumrah bg sesorg tuh mengalami tekanan (stress)dlm kehidupan seharian especially student!Tipulah kalo tak stress masa belajar. Cuma bergtg pd seseorg itu utk menangani stress tuh cammana. Pd sy dgn meluahkan rasa tertekan ni, stress sy hilang. Sy x pandai nk simpan dlm hati. anyway, terima kasih kerana recommend buku itu. insya-allah sy cuba cari

to Beyl: ak ni dah tau FMS ni byk topic bukn nak sedar2 diri lagi!!! main, lepak jer kejee pastu wat keje last minute..aiiiyoo. cam ner tak stress ak??? salah diri sendiri gakss