Thursday, December 31, 2009

minggu datang & pergi

Telah berakhirnya minggu ini
minggu zombie a.k.a mayat hidup
minggu yg penat dan tak bermaya (balik kelas trus tdo!)
minggu yg tak cukup tido (4 jam jer!)
minggu yg aku balun nescafe tiap mlm (polyuria denn!)
minggu yg tak berapa rileks
minggu yg tak berapa happy n enjoy :(
minggu yg aku palpitation, cuak & kalot!
minggu yg malas & tak semangat
minggu percepting di KK Bangi
minggu yg dtg lambt ke KK (7.40-7.45am)
minggu hari2 breakfast kueh, beli depan KK
minggu yg penuh pujian dari Dr Azizah
minggu yg dimarahi oleh Dr Lashmi (strict gak org nya ek?)
minggu selepas GP week
minggu kemaskini data patient seen in GP
minggu TBL setiap hari!
minggu prepare TBL last minute (cam sblom ni wat awal?!)
minggu aku present TBL diabetes mellitus
minggu completekan log book
itulah dia minggu ke 6 FM (family medicine) posting
thank you to new year holiday
kerna menamatkan minggu ni
maka tamatla sudah penyeksaan aku utk minggu ni.

namun penyeksaan tak berhenti disitu
ada lagi cabaran yg bakal menanti
inilah minggu yg bakal menjelma
minggu ke 7 FM
minggu OSCE
minggu aku MCHC exam
minggu 1st percepting exam aku (RABU depan!)
minggu aku diasses oleh YRAR di KK Dengkil -arghh scaryy!!
minggu aku kena practise palpate byk2 perot pregy mom sblom exam!
minggu aku kena buat yg terbaik
minggu yg aku kena score tggi2!
tak lupa jugak,
minggu GP presentation dgn Dr Sheikh! (arghh malasnya nk present!)

seterusnya
minggu yg aku sangat2 dinantikan!
minggu ke 8 FM
minggu akhir FM!
minggu yg aku self study and nk exam
minggu yg takde study week!! ( x patot tull!)
minggu 2nd percepting exam di KK Bangi
minggu OPD case ( mintak2 dpt acute case utk exam!)
minggu exam ngn NAS ( hari isnin!)
minggu written exam (FMS & ORTHO!) -uwaa 2 papers tuh!
minggu aku yg akan pecah otak nk jwp exam! arghh...
minggu yg aku akan balik bercuti lpas abis exam
(yeay itu yg aku mauu!!!cuti3x!!!)
berakhirnya minggu ni
maka berakhirnya minggu penyeksaan aku bersama FM posting
minggu yg akan tinggal memori manis & pahit pd aku
minggu2 yg mencabar semua skills2 aku
minggu2 yg telah mengajar aku erti menjd seorg primary health care staff
minggu2 yg byk learning issues to be reflect everyday
dan pd minggu ini juga,
i will say goodbye and thank you to FM
for wonderful weeks.

No comments: