Tuesday, October 27, 2009

'Braces'ku .....



Agak pelik skit hidup aku hari ni, dah 3 org tegur psl braces aku.
Errmm Asal ek? Pelik aku ~ dlm byk2 hari2, hari ni gak dieorg tegur??.
nak kate aku baru tukar ?? BLOM LAGI (last appointment early sept lepas)
nak kate warna striking sgt??? TAK JUGAK ( grey jerr pun).
nak kate chili terlekat kat celah2 gigi??? TAK MUNGKIN (aku dah kumur baikk punyerr, lgpun ni waktu pagi!!! aku tak mkn pape2 chili pun)
Ermm Tatau laa sbb ape dieorg nanye psl braces aku ari ni...
mayb sbb CONCERN kot (positive glerr!). Yela kesian tgk aku berbelit2 lidah bile ckp! Tersasul2 all the timee!!! Or mayb sbb tgk aku dah lame pakaikan, so tertnyer2 bile nak bukak mende alah ni??

Basically, ape yg mereka2 tanyakan adalah:-
  1. dah bape lame pakai ni?
  2. bile nak bukak?
  3. bape lame lagi nak pakai?
  4. bape cost semue ni?
  5. tak sakit ker??
Soklan2 cam ni mmg dah common disoal pde ku & aku dah lali ngn soklan cam gini.
Stakat ni lom lagi jumpe soklan2 yg extreme2 cam agak2
'aper kesan jangka pjg pakai braces nie ekkk'???
bape % jaminan pakai mende alah ni dpt align all the teeth??
Perghh kalo dpt soklan cam tuhh...ermmm mmg aku ckp, g tnyer orthodontist nuhhh!!!
aku tatau!!! hahaha

So mejwb kpd soklan2 diatas, inilah jwpn2 nye:-
  1. dah 2 setengah taun aku pakai
  2. wallahuaklam, depends pade doc. Kalo gap dah rapat & nicely align boleh laa kot bukak
  3. total cost adelah approxiamately rm 4000
  4. sakit mmg sakit! especially bile mula2 pakai n bile tukar getah & besi baru, tp dun worry it just for 1 & 2 days jer...tak lame, thn skit beb!
Tp bile ditnyer soklan2 cam nikan, buatkan aku terpikir gak, bile nak abis pakai ni. ??
Bile laa aku boleh bukak pagar2 ni semue?? bile aku boleh bebas dr segala askar2 yg membelenggu ni? bilelah agaknya aku boleh MERDEKA ???
arrghhh tak sabar nyerr akuu!!
tp jgn lupe meera! ko kne pakai retainerr plak after dis...
aduyaaiiii..lame lagi laa jwbnyerrr

No comments: