Saturday, October 17, 2009

Sinusitis menyerang!


Haaachooooommmmmmmmmmmmm.......................
haaaa...dah mulaa dah tuhh...sinusitis aku dah dtggg...!!! tak suke2!!!

Adoiiii sakitnyer hidung nie gara2 bersin byk kali!....Start dr pagi tadi lagi hidung aku dok sok sek2.....bile ptg die mula mengganas menybbkan aku bersin non stop...


Symptoms2 lain dah mula terase. Aku dah mula rase sakit kening. (pelik kan? tp seriyess, ni mende btol! kening aku sakit!) mayb sbb dkat ngn frontal sinuses kot? sbb tuh aku rase sakit kat area kening! kulit muka aku pun terase tense, Kepala pun dah rase berat. Sebelah hidung ku ni berair, another seblah rase cam dah blocked! terpakse laa nafas ikut mulut...aiiyoooo


Aku dah lame tak rase cam ni...huh!..sengsara sgt!. sgt tak selesa ok!.... dah merah hidung aku sbb aku garu2..gatal punyer pasal. Hidung aku ni sgt sensitip ngn habuk n sejuk! bile faktor2 ni ade akan bermula episode hidung ku mmbuat bunyi.


Buat mase skrg ni nak cr nasal spray pun tak gune, sbb ttgal kat putra. kalo ade spray, rase lega laa skit idung ni. aku ni pun satu, pakai spray tuh bile suke/ terigt jew. bukn nk pakai slalu! bile dah kene baru nk cr laaa spray! haaa padan muka kooo!!!


Dlm siblings aku, aku sorg jer yg hidung bermasalah. Siap kene gelar ngn akak aku 'hidung buruk' lagi tuh.hahaha...Tp kalo nak dikutkan, ayah aku pun ade sinusitis gaks! boleh kate ape yg ayah aku ade, diturunkan kat aku..nak wat cane...'like father, like daughter' hahha..kite kasi tukar skitt yer...


skrg ni ape yg aku mampu buat utk kurangkan sinusitis ni adalah dgn TIDOOOO..oklaa..kite smbg lain kalii...haaah.....nak bersin lagi! haaaacchhhommmm......

1 comment:

zara said...

haaaaaaaaaachoooooooooooooooo